Op een juiste manier controleren van identiteitsdocumenten in KYC-processen is van groot belang.
Privacywetgeving, PSD2 en innovaties door FinTech’s zorgen voor een snel veranderd financieel landschap. Regulators kijken over de schouders van verzekeraars en banken mee hoe ze processen hebben ingericht. In deze sector is vastleggen van de juiste en correcte klantgegevens een voortdurende uitdaging, waar GDPR en AML een grote invloed op hebben. En fraudeurs lopen technisch nooit ver achter..
Klanten zijn op zoek naar veilige maar klantvriendelijke omgeving om financiële zaken af te handelen en financiële instellingen zoeken betrouwbare samenwerkingen op een hoog niveau voor hun KYC processen.
Document authenticatie ligt nog altijd aan de basis hiervan. Het goed toepassen van identiteitscontrole heeft een positieve invloed op veel vlakken; compliancy met regelgeving, het verhogen van customer experience en het stroomlijnen van werkprocessen en interne data-uitwisseling.
Securitech is door jarenlange ervaring een groot expert op identiteitscontrole binnen grote financiële instellingen. Jaarlijks worden in de Nederlandse sector meer dan 15 miljoen documenten gecontroleerd binnen de door Securitech gecontroleerde processen.
In onze producten en diensten blijven wij streven naar de best mogelijke oplossing voor elke situatie. Of het een kantooromgeving, digital of mobile betreft; Securitech loopt voorop en mee als partner in het beschermen van uw klant. Onze Document Specialisten van de Fraudedesk gecombineerd met onze oplossingen voor documentonderzoek zorgen voor een eindeloos aanbod aan mogelijkheden!
Neem contact op met onze Fraudedesk via telefoonnummer
aan het woord